„Jónak lenni jó!” több mint műsor

EGY KÖZSZOLGÁLATI BRAND,

AMELY KIÉRDEMELTE FERENC PÁPA ÁLDÁSÁT

és a

2016-BAN A MAGYAR TERMÉK NAGYDÍJAT

 

A közmédia a „Jónak lenni jó!” című jótékonysági kampányát és egész napos műsorfolyamát 2012-ben indította útjára. A kezdeményezés képes a világ magyarságát is megszólítani és ennek köszönhetően határokon átívelő összefogást eredményez.

Az MTVA számára fontos a társadalmi felelősségvállalás, a hátrányos helyzetűek, az elesettek, a gyermekek problémáinak feltárása, és a megoldásban nyújtott segítség. Így a közmédia minden lehetséges eszközével igyekszik közreműködő kapocs lenni az adott ügy, illetve a segíteni szándékozó nézők között.

2012-ben a Böjte Csaba szerzetes alapította Dévai Szent Ferenc Alapítványt mintegy 100 millió forinttal, 2013-ben pedig a Katolikus Karitászt csaknem 120 millió forinttal sikerült támogatni a befolyt adományokból. 2014-ben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet segítette a közmédia, ekkor a felajánlások összege elérte a 167 millió forintot. Tavaly Csaknem 225 millió forint gyűlt össze a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgált (NGYSZ) javára, ennyi felajánlás még soha nem volt a műsor eddigi történetében.

Minden évben az egyik adventi vasárnapon, egy teljes napot, egy egész napos műsorfolyamot szentel a jó ügynek a közmédia a csatornáin. Ezen a napon a több, mint 8 órás élő adást láthatnak a nézők egyedülálló tartalommal, műfaji sokszínűséggel. Riportokon, beszélgetéseken és helyszíni kapcsolásokon keresztül ismertet meg az adott szervezet munkájával, támogatottjaival és önkénteseivel.

A négy évvel ezelőtt indult kezdeményezésnek köszönhetően az MTVA Kiemelt Projektek Főszerkesztősége nemcsak tájékoztat, közvetít, hanem aktívan részt vesz a karitatív munkában. A magyar média piacon egyedülálló az évenként jelentkező brand. Hatékony segítséget nyújt a rászorulóknak, és mivel minden esetben követi az adományok útját, ezért hitelesen közvetít.

Embermesék címmel riportsorozatot készítünk, amelyben komoly gondokkal, nehézségekkel küzdőkről készítünk interjúkat, akik sokszor szégyenkezve, a nyilvánosságot kerülve próbálják élni mindennapjaikat. A problémáikra érzékenyen, élethelyzetükkel tisztelettel bánva beszélgettünk velük életükről és azt is bemutatjuk, hogyan és milyen segítséget kaptak a szervezettől. A Jónak lenni jó kampány fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy a segítség nem pénz kérdése, adni bármit lehet: egy kedves mosolyt, meghallgatást, odafigyelést, feleslegessé vált dolgokat.

A Dévai Szent Ferenc Alapítvány, amelyet Böjte Csaba alapított 2002-ben, a hátrányos, nehéz sorsú kisgyermekek támogatásával foglalkozik határon innen és túl. Többen – anyagi erőforrás hiányában – önkéntes munkájukat ajánlották fel a ferences rendi szerzetes által működtetett mintegy 200 háznak. A hátrányos helyzetű és nehéz sorsú gyermekek gondozására és ellátására az alapítvány önkénteseket is keres(ett), így nagy értéke volt az ilyen típusú felajánlásoknak is. Böjte Csaba köszöntőjében rámutatott: a magyar emberek segítsége nélkül nem lehetne naponta enni adni 2300 gyereknek. „Számtalanszor megtapasztalom, mennyi jóság, szolidaritás, irgalom és összefogás van az emberekben, s ha nehézségek, gondok adódnak, nem szabad meghátrálni, mert úgy hiszem, az Isten olyan feladatot ad, amelyet meg is tudunk oldani. Egyszerű pedagógusként is tudom, hogy a nehéz feladatok megoldása által többek leszünk, s az Úristen is azt szeretné, hogy felnőjünk, kibontakozzunk” – tette hozzá.

A Katolikus Karitász Jónak lenni jó kampánya után Ferenc pápa áldását adta a Jónak lenni jó című karitatív műsora stábjának, az áldást Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek adta át Budapesten, a prímási palotában. Écsy Gábor, a Katolikus Karitász országos igazgatója hangsúlyozta a műsor után, hogy több rászoruló gyermek nagy álmát sikerült az MTVA munkatársainak köszönhetően valóra váltani. „Jövendő mikrobiológusok, sakkmesterek és sportolók kívánságai teljesülhettek, de fogyatékkal élő gyermekek számára is emlékezetes órákat szerezhettünk, amelyekről csillogó szemmel számoltak be a műsorban” – fogalmazott. Minden egyházmegyei karitászközpont félmillió forintos keretet kapott, amelyből élelmiszercsomagokat állítottak össze. Az adást követően több mint 1500 családnak tudtak még az ünnepek előtt segíteni. Ismertetése szerint a Jónak lenni jó kampány „igen szép eredménnyel zárult”. A Szent Erzsébet napi gyűjtésből csaknem 80 millió forint gyűlt össze, amelyet a plébániai karitászcsoportok közvetlenül kaptak meg, a műsort követően pedig az adományokból, valamint a 1356-os adományvonalra érkező hívásokból további 46 millió forint gyűlt össze. Beszámolt arról: mintegy száz családnak segítettek krízistámogatással közüzemi tartozásaik rendezésében, gyógyszertámogatással, gyógyászati segédeszközök beszerzésével. Az adományoknak köszönhetően több családot tudtak nagyobb támogatásban részesíteni: építettek steril szobát egy leukémiás fiúnak, fürdőszobát egy sokgyermekes családnak, illetve kifizették egy súlyos beteg kislány orvosi vizsgálatát.

Az Ökumenikus Segélyszervezet, amely nemcsak karácsonyi programjaira, hanem egész éves munkájára gyűjtött. Az adományokból egyrészt növelni szerette volna azoknak a számát, akiknek segíthet kitörni reménytelen élethelyzetükből, másrészt javítani akarta intézményeiben a körülményeket. Lehel László, elnök-igazgató, emlékeztett a meghirdetett jelmondatra – „Ételt az éhezőknek, Otthont az Otthontalanoknak, Esélyt az esélyteleneknek!” –, azt hangsúlyozta, hogy a Segélyszervezet munkájában az azonnali, kézzelfogható támogatás mellett nagy hangsúlyt kaptak azok a fejlesztések és hosszú távú programok, amelyek keretében kitörési pontokat is tud kínálni a szegénységből. A segélyközpont működtetésére, illetve a határon inneni és túli segélyakciókra a Segélyszervezet a beérkező adományok 24%-át kívánja fordítani. Az adventi gyűjtés összeredményének 31%-át fordítja a központok működtetésére a szervezet 2015-ben. A központok fejlesztésére, kapacitásának bővítésére a beérkezett adományok 45%-át fordítja a Segélyszervezet. A szervezet honlapján tett vállalásoknak megfelelően a beérkezett adományok 85%-át közvetlenül a rászorulókat segítő tevékenységek finanszírozására, 6%-át a visszacsatolásra, adománygyűjtésre és önkéntes menedzsmentre, míg 9%-át az átlátható, szakszerű és fenntartható segítségnyújtás feltételeinek megteremtésére fordítja.

Tavaly a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatot támogatta a közmédia Jónak lenni jó! jótékonysági műsora. A beteg gyermekek gyógyítására, a sérült gyermekek fejlesztésére, terápiájára folyik a gyűjtés a Jónak lenni jó elnevezésű kampányában. Az egész napos műsorfolyamban a nézők megismerkedhettek az NGYSZ hátrányos helyzetű gyermekeknek szóló ösztöndíjprogramjával, a fóti lovasterápiás központban zajló fejlesztő munkával éppúgy, mint a szervezet egészségügyi és gyermekélelmezési projektjeivel.

 

A közmédia jótékonysági brandje a társadalom minden rétegét megmozgatja Magyarországon és a világban is. Sikeres vállalkozások és nagyobb cégek is adományoznak, amelyek fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalást. A kezdeményezéshez a gazdasági, kulturális élet szereplői mellett szegény sorsúak és gazdagok is minden évben csatlakoztak. A nemes ügyekhez az elmúlt években világsztárok is mellénk álltak és támogatták a közmédia kezdeményezését többek között pl. Bud Spencer, Jessica Parker, Angelina Jolie, Brad Pitt, George Clooney, Tim Howard, Lewis Hamilton, Ennio Morricone, Jose Cura …stb.)

Az egész napos műsor során több beszélgetést szól a társadalmi felelősség vállalásról, arról, hogy a támogatott szervezet az élet különböző területein hogyan és kiknek segít, és a szolidaritás mellett hogyan tud az egyszerű ember is segíteni a rászorulóknak, vagy a környezetükben élő embereknek. Igyekszik a műsor ráirányítani a figyelmet, hogy napjainkban egyre fontosabb az emberséges és az egymásra odafigyelő magatartás. A tények bemutatása a társadalom közönyén is szeretne változtatni.

2018

Idén az 1-es típusú cukorbetegek megsegítése áll a kampány középpontjában. Az 1-es típusú cukorbetegek számára gyermek és családi táborozásra gyűjtünk a Jónak lenni jó kapcsán.

December 16-án lesz a Jónak lenni jó.

A jótékonysági akcióba már mostantól bekapcsolódhatnak a felajánlók.

Infók:

mediaklikk.hu/jonaklennijo

https://www.mediaklikk.hu/cikk/2018/11/21/jonak-lenni-jo-a-13630-as-telefonszam-hivasaval-250-forinttal-segitheti-a-cukorbetegeket/

 

 A „Jónak lenni jó!”

  • Összehozza a különböző társadalmi rétegeket
  • Hatékony segítséget nyújt a rászorulóknak
  • Határokon átívelő összefogást eredményez
  • Nemzetközi hírűvé vált
  • Világsztárok is mellénk álltak és támogatták a kezdeményezést többekközött pl. Bud Spencer, Jessica Parker, Angelina Jolie, Brad Pitt, George Clooney, Tim Howard, Lewis Hamilton, Ennio Morricone, Jose Cura …stb.)
  • Mindenesetben követi az adományok útját, ezért hitelesen közvetít

A „Jónak lenni jó!” 6 éves pályafutása

2012 Böjte Csaba szerzetes alapította Dévai Szent Ferenc Alapítvány

Jónak lenni Jó: a hátrányos, nehéz sorsú kisgyermekek támogatásáért határon innen és túl.

2013 Katolikus Karitász

Jónak lenni Jó: a rászoruló családok, közösségek, betegek megsegítéséért

2013 Árvízvédelem

Jónak lenni Jó: összefogás a károk enyhítéséért.

2014 Magyar Ökumenikus Segélyszervezet

Jónak lenni Jó: „Ételt az éhezőknek, Otthont az Otthontalanoknak, Esélyt az esélyteleneknek!”

2015 Nemzetközi Gyermekmentő Szolgált

Jónak lenni Jó: a beteg gyermekek gyógyításáért, a sérült gyermekek fejlesztésért

2016 Magyar Református Szeretetszolgálat

Jónak lenni Jó: Beteg gyermekek szüleinek (kórházi kezelés időtartamára) vendégház kialakítására és működtetésére (Budapesten és Debrecenben)

2017 Magyar Máltai Szeretetszolgálat

Jónak lenni Jó: a legszegényebb családok gyermekeit segítő, esélyteremtő programokra, a mozgásukban korlátozott fiatalok és a vészhelyzetben bevethető máltai csoportok  támogatására.

 

A „Jónak lenni jó!” számokban

Az elmúlt 4 év adventi adománygyűjtése:

  • 2012-ben a Böjte Csaba szerzetes alapította Dévai Szent Ferenc Alapítvány javára mintegy 100 millió forint gyűlt össze.
  • 2013-ben a Katolikus Karitászt csaknem 120 millió forinttal sikerült támogatni a befolyt adományokból.
  • 2014-ben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet segítette a közmédia, ekkor a felajánlások összege elérte a 167 millió forintot.
  • 2015-ben Csaknem 225 millió forint gyűlt össze a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgált (NGYSZ) javára, ennyi felajánlás még soha nem volt a műsor eddigi történetében.
  • 2016-ben több mint 261 millió forint gyűlt össze a Magyar Református Szeretetszolgálat javára.
  • 2017-ben több mint 290 millió forint gyűlt össze a Magyar Máltai Szeretetszolgálat javára.

 

Az évről-évre növekvő pénzösszeg is munkánk hitelességét igazolja, hiszen a mai világban a jótékonysággal kapcsolatban a bizalom meginogott. A nézők bizalmat szavaztak nekünk, amelyet tisztességes, nyílt, átlátható munkánkkal érdemeltünk ki, s amelyért ma is dolgozunk.

A munkánk eredményességét, megbecsülését talán Ferenc pápa áldása is igazolja, amelyet a Jónak lenni jó című karitatív műsora stábjának adott, hiszen eddig még médium nem kapott ilyen elismerést.

  

http://www.mediaklikk.hu/musor/jonaklennijo/

 

 

 

Támogatók

Széchenyi 2020

A projekt azonosító száma: EFOP-1.2.1-15-2016-00573