Szülőként sokféleképpen vélekedünk gyermekünk képességeiről…
Mélyen sóhajtunk, amikor gyermekünk iskolai eredményeiről, magatartásáról érdeklődik egy kedves ismerős, barát…. Fejünkben cikáznak a gondolatok: mondjam el, hogy sok a gond, nyűglődünk az olvasással, macskakaparást látok írás helyett, mindig bunyóba keveredik? Vagy inkább meséljek arról, hogy hibátlan matek felmérőt írt és első lett az iskolai futóversenyen?
Milyen az én gyerekem valójában?
Egy szülőnek nehéz reálisan értékelni saját gyermeke képességeit, készségeit. Ez teljesen érthető helyzet. A szülő és gyermeke között mély érzelmi szálak fűződnek. Ezért szerencsésebb, ha meghallgatjuk külső szemlélődők, szakemberek véleményét is.
Különösen fontos ez a nagyobb fordulópontok előtt, mint például az iskolakezdés.
És még akkor sem dőlhetünk hátra, amikor már gyermekünk átlépte az iskola kapuját…
Egy gyermek hétköznapjainak nagy részét az iskolai élettel kapcsolatos teendők töltik ki. Tanulási, magatartási problémával küzdő gyermek életét megkeserítheti a mindennapos kudarc, csalódás. Ez a kudarcélmény felnőttkorban is kísérthet! Nem kell és nem is szabad hagynunk, hogy ezt a nehéz terhet cipeljék gyermekeink, hiszen van mód a fejlődésre, változásra!
A Sikeres Tanulásért Program egy olyan komplex program, csoportos foglalkozás, mely a tanulás öröméről szól, az örömteli tanulást segíti elő. A gyermekek a saját belső erőiket hívják elő, mely során egyre kompetensebbnek érzik magukat a tanulás területén is, megismerik önmagukat, értékeiket, erősségeiket, ezért bátrabbak, magabiztosabbak és egyre sikeresebbek lesznek.
Az STP foglalkozások során rengeteg olyan „eszközt” bevetünk, mely a gyermek készségeit, képességeit fejleszti, önbizalmát építi, belső motivációját előhívja. ( pl. alternatív pedagógiai módszerek, Komplex Mozgásterápia elemei, készség- és képességfejlesztő gyakorlatok, stresszoldás, relaxáció, művészetterápia, tanulásmódszertani technikák, stb.)
Az STP foglalkozások heti egy alkalom délután, 45-50 percben. A gyermekeknek korosztályonként külön csoport szerveződik: Iskolába készülök! (nagycsoportosoknak), Elsős vagyok! (1. osztályosoknak), Könnyedén tanulok! (2-3-4. osztályosoknak), Tanulni tanulok! (felsősöknek és középiskolásoknak).
A Matematika központi felvételi előkészítő foglalkozásokat 4. és 8. osztályosoknak tartom, kiscsoportos, 90 perces foglalkozások keretében.
A Komplex Mozgásterápia 5 éves kortól, akár felnőtteknek is, egyéni fejlesztés keretében zajlik. Azoknak a gyermekeknek ajánlott az egyéni fejlesztés, akik tanulási nehézséggel küzdenek (pl. diszek), figyelemproblémákkal, magatartásproblémákkal, beilleszkedési nehézséggel küzdenek, mozgáskoordinációs zavarral, egyensúlyzavarral küzdenek, mozgásfejlődésükben megrekedtek, elmaradtak, a fejlődésük során bizonyos mozgásformákat kihagytak, megkésett beszédfejlődésűek, oxigénhiánnyal, agyvérzéssel születtek, egyedi fejlődésmenetűek.
Komplex iskolaérettségi felmérés során a gyermek teljes körű mozgásfejlettségét, idegrendszeri állapotát, meglévő készségeit, képességeit térképezzük fel. A felmérést megfelelően összeállított, változatos feladatsorral végezzük, amellyel könnyen átlátható az idegrendszer működése.
Tanácsadás, segítő beszélgetés keretében szeretnék támogatást és megértést adni a szülőknek a felmerülő kihívások és kérdések kezelésében.
Ajánlom figyelmébe a honlapomon található hasznos információkat!
Amennyiben úgy érzi, hogy gyermeke és családja segítségére lehetek, vegye fel velem a kapcsolatot!